So jajca nevarna za srce: Kaj pravijo Studies?

Jajca so med najbolj zaužitimi živili na svetu, ki so cenovno dostopna, hranljiva in večnamenska. Bogati so z vitamini, esencialnimi aminokislinami, folno kislino, omga-3 maščobnimi kislinami in minerali, kot sta selen in železo. Poleg tega so visoko kakovosten vir beljakovin, ki pomaga obnavljati in graditi celice. Vendar za [...]
Bogati so z vitamini, esencialnimi aminokislinami, folno kislino, omga-3 maščobnimi kislinami in minerali, kot sta selen in železo. Poleg tega so visoko kakovosten vir beljakovin, ki pomaga obnavljati in graditi celice.
Zaradi vsebnosti holesterola in maščob pa je vloga jajc pri uživanju visokega holesterola ali bolezni srca in ožilja še vedno tema.
Glede na analizo, ki jo je objavila klinika Mayo, zmerna uporaba jajc do sedem kosov na teden ne poveča tveganja za bolezni srca ali krvne žile pri zdravih ljudeh. Namesto tega so lahko jajca del uravnotežene prehrane, če jih kombiniramo z zelenjavo, žiti in zdravimi maščobami.
Celo analiza, ki so jo objavili nacionalni inštituti za zdravje (NIH), poroča, da v večini primerov zmerno uživanje jajc ni povezano s povečanim rezom koronarnih bolezni, medtem ko je splošna prehrana bogata z vlakninami in požrešnimi maščobami.
Nasprotno, kot poudarja Journal of the American College of Nutrition, lahko uživanje velikih količin zlasti več kot 12 jajc na teden poveča tveganje za srčno-žilne težave, zlasti tistih z visokimi ravnmi LDL holesterola (“
Desetletna raziskava, objavljena v Evropskem časopisu za preventivno kardiologijo v Grčiji, kaže, da so posamezniki, ki so zaužili eno do tri jajca na teden, imeli manjše tveganje za bolezni srca v primerjavi s tistimi, ki niso preveč jedli ali jedli. Ta rezultat, avtorji pišejo, kaže, da zdravje ni odvisno od ene same prehrane, ampak od splošnega načina življenja in hranjenja.
Strokovnjaki Harvardske šole za javno zdravje poudarjajo, da je vpliv jajc na zdravje srca in ožilja zelo odvisen od sobesedila s hrano, na primer, jajca so koristna pri zamenjavi predelanega, vendar manj ugodnega mesa, če so povezana z živili, bogatimi s polno maščobo.
Konec
Glede na trenutne podatke, modernizacija in raznolikost ostaja najboljši recept za zdravje srca. Ljudem s težavami s srcem ali visokim holesterolom ni treba, da se popolnoma izognejo jajcom, vendar bi morali zaužiti do sedem jajc na teden v zmernih količinah, tako da jih združijo z živili, bogatimi z vlakninami, zelenjavo in požrešnimi maščobami.
Takšna prehrana “pomaga ohranjati raven holesterola pod nadzorom in izboljšati splošno zdravje srca, poroča May klinika. ”












