A vörösiszap csökkentheti a vérnyomást.

Az Exeteri Egyetem új tanulmánya azt mutatja, hogy a nitrátban gazdag vörös rapt folyadék fogyasztása segíthet csökkenteni a vérnyomást az idősebb felnőttek körében - jelentette FoxNews. A Free Medical Biology and Medicine magazinban közzétett tanulmány 75 fő, 39 további [...]
A Free Medical Biology and Medicine magazinban közzétett tanulmány 75 személyt, 39-et, 30 évesnél fiatalabbat és 36-ot foglalt magában.
A résztvevők két csoportra osztottak két hetet.
- Az egyik csoport minden nap vörös kasza levet ivott magas nitráttartalommal.
- A másik csoportban volt egy placebo verzió, nitrát nélkül.
Aztán volt egy “takarítási időszak” mielőtt a csoportok megváltoztatták italaikat.
Az időseknek, akik vörös gyökérlevet ittak:
A baktériumokat a Prevotella nevű szájüregben csökkentették, gyulladáshoz kapcsolódva.
És hasznos baktériumok, mint például Neisseria, amelyek kapcsolódnak az orális és szív- és érrendszeri egészség.
- A vérnyomás jelentősen csökkent a placebo csoporthoz képest, ahol nem volt változás.
“Nitrate- gazdag ételekben a baktériumok a szájban oly módon változnak, hogy csökkenti a gyulladást, és segít csökkenteni a vérnyomást az idősebb személyeknél”, Andy Jones professzor, a tanulmány társszerzője, mondta.
Hogyan fejti ki hatását a nitrátok?
További, hogy gazdag nitrát, mint a zöld levél zöldségek, kamra és saláta segít csökkenteni a vérnyomást”, orvosi elemző Marc Siegel, mondta Fox News.
Hozzátette, hogy a nitrátok, amikor belépnek a szervezetbe, nitrogén- oxiddá alakulnak át, ami fontos molekulája az erek egészségének, mert elősegíti a tágulást és így csökkenti a vérnyomást.
Miért nagyobb a befolyás az idősebbekre?
Siegel elmagyarázta, hogy az életkor a nitrogén-oxid szintje a szervezetben csökken.
Ezért logikus, hogy miért látjuk nagyobb hasznot az élelmiszer-nitrátok fogyasztásából idősebb betegeknél”, mondta.
Lee Beniston, Nagy-Britannia Biológiai és Biotechnológiai Tanácsának elnöke azt mondta, hogy a tanulmány egy példa arra, hogy a tudomány hogyan magyarázza az élelmiszerek, a mikrobiomok és az öregedés közötti kapcsolatot.
Ez a tanulmány kiváló példája annak, hogy az élelmiszertudomány hogyan segít megérteni az étrendet, a mikrobiomot és az egészséges öregedést. A Beniston hangsúlyozta, hogy új lehetőségeket nyit meg a” étellel történő érrendszeri egészség javítására.
További kutatásokra van szükség a tudósok részéről.
Siegel hozzátette, hogy a tanulmány egy ismert elvet támogat.
A “A friss gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrend segíthet sok krónikus betegség kezelésében”, mondta.
Azonban, az emberek magas vérnyomás vagy egyéb egészségügyi problémák kell orvoshoz, mielőtt étrend-változások, különösen, ha kap gyógyszereket.Periscopi.












