Οι επιστήμονες ανακαλύπτουν την ακριβή ποσότητα αλκοόλ που αυξάνει την αρτηριακή πίεση

Ακόμη και μικρές ποσότητες οινοπνεύματος μπορούν να επηρεάσουν την πίεσι του αίματος και να αυξήσουν τον κίνδυνο της μελέτης της καρδιάς δείχνουν πόσο λίγο χρειάζεται για να επηρεάσετε την υγεία σας. Το να τρως πρωινό ή να μην τρως είναι θέμα, αλλά η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι άλλο ένα συχνά υποτιμημένο πρόβλημα υγείας. Σύμφωνα με ένα [...]
Το να τρως πρωινό ή να μην τρως είναι θέμα, αλλά η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι άλλο ένα συχνά υποτιμημένο πρόβλημα υγείας. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που διεξάχθηκε από το Ινστιτούτο Επιστημών του Τόκιο, ακόμη και μικρές ποσότητες αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν την πίεση του αίματος και να φορτώσουν καρδιές.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 14 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν υπό υψηλή αρτηριακή πίεση, αλλά περίπου οι μισοί από αυτούς δεν γνωρίζουν ότι έχουν αυτό το πρόβλημα. Αν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η υπέρταση μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές προσβολές, εγκεφαλικά επεισόδια, νεφρικά προβλήματα, πυκνότητες, ακόμη και πρόωρους θανάτους.
Η νέα μελέτη επισημαίνει ότι η μείωση της κατανάλωσης οινοπνεύματος μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης, ακόμη και για εκείνους που πίνουν μόνο λίγους. Το αλκοόλ αυξάνει την αρτηριακή πίεση διεγείροντας το νευρικό σύστημα, αυξάνοντας τον καρδιακό ρυθμό και στενεύοντας τα αιμοφόρα αγγεία.
Οι κατευθυντήριες γραμμές του ΕΣΥ συστήνουν να μην ξοδεύετε 14 μονάδες αλκοόλ την εβδομάδα το αντίστοιχο με περίπου έξι ποτήρια κρασί. Επίσης, οι οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας υποδεικνύουν ότι οι γυναίκες απέχουν από το αλκοόλ την ημέρα, και οι άνδρες περνούν δύο ή λιγότερα.

Η μελέτη ανέλυσε τα δεδομένα 58.943 ενηλίκων μεταξύ 2012 και 2024, παρακολουθώντας τις αλλαγές στην αρτηριακή πίεση και την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνεται. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εκείνοι που απαγόρευαν τα οινοπνευματώδη ποτά είδαν μια φαινομενική ελάττωση της αρτηριακής πίεσης. Γυναίκες που συνήθως καταναλώνουν ένα έως δύο ποτά την ημέρα παρουσίασαν μείωση 1,14 mm Hg σε διαστολική πίεση, ενώ οι άνδρες παρουσίασαν 1,62 mmHg.
Εν τω μεταξύ, εκείνοι που άρχισαν να πίνουν αλκοόλ μετά την έναρξη της μελέτης είδαν αύξηση της πίεσης που σχετίζεται με την ποσότητα του αλκοόλ που καταναλώθηκε. Είναι ενδιαφέρον ότι το είδος του οινοπνεύματος, της μπύρας ή του ισχυρού ποτού δεν είχε ιδιαίτερη επίδραση, πράγμα που δείχνει ότι η ποσότητα είναι ο κύριος παράγοντας.
Ο Δρ Τακαχίρο Σουζούκι, ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, εξήγησε:
Όσο λιγότερο αλκοόλ καταναλώνετε, τόσο χαμηλότερη είναι η πίεση του αίματος. Ακόμη και μικρά ποσά μπορούν να έχουν σημαντικά οφέλη για την καρδιά, τις γυναίκες και τους άνδρες. ”
Οι ειδικοί προειδοποιούν επίσης ότι το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο εγκληματικότητας, ακόμη και σε μικρές ποσότητες. Μελέτες δείχνουν ότι οποιοδήποτε επίπεδο κατανάλωσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία του εγκεφάλου, ενώ οι πότης μεγάλου κινδύνου μπορεί να αυξηθούν κατά πάνω από 40%.
Σύμβουλος καλής υγείας:
Περιορισμός της αλκοόλης στο ελάχιστο, ακόμη και μικρές ποσότητες
παρακολουθεί τακτικά την αρτηριακή πίεση, ιδιαίτερα μετά από 40 χρόνια.
Διατηρήστε υγιή τρόπο ζωής με ισορροπημένη τροφή και σωματική δραστηριότητα.












