Είναι τα αυγά επικίνδυνα για την καρδιά: Τι Λένε οι Μελέτες;

Τα αυγά είναι από τα πιο καταναλωμένα τρόφιμα στον κόσμο που είναι οικονομικά, θρεπτικά και πολυχρηστικά. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, απαραίτητα αμινοξέα, φολικό οξύ, ωμγα-3 λιπαρά οξέα και μέταλλα όπως η σεληνίνη και ο σίδηρος. Επιπλέον, αποτελούν πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας η οποία βοηθάει στην αναγέννηση και την κατασκευή κυττάρων. Ωστόσο, για [...]
Είναι πλούσια σε βιταμίνες, απαραίτητα αμινοξέα, φολικό οξύ, ωμγα-3 λιπαρά οξέα και μέταλλα όπως η σεληνίνη και ο σίδηρος. Επιπλέον, αποτελούν πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας η οποία βοηθάει στην αναγέννηση και την κατασκευή κυττάρων.
Ωστόσο, λόγω της χοληστερόλης και της περιεκτικότητας σε λίπος, ο ρόλος των αυγών στην κατανάλωση υψηλής χοληστερόλης ή καρδιαγγειακών ασθενειών εξακολουθεί να είναι ένα θέμα.
Σύμφωνα με μια ανάλυση που δημοσίευσε η Κλινική Μάγιο, η μέτρια χρήση αυγών μέχρι επτά τεμάχια την εβδομάδα δεν αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας ή αιμοφόρων αγγείων σε υγιείς ανθρώπους. Αντίθετα, τα αυγά μπορεί να αποτελούν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής αν συνδυάζονται με λαχανικά, αναπόσπαστα δημητριακά και υγιή λίπη.
Ακόμα και μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH) αναφέρει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις η μέτρια κατανάλωση αυγών δεν συνδέεται με αυξημένη τομή στεφανιαίων παθήσεων, ενώ η γενική διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αδηφάγα λίπη.
Αντίθετα, όπως επισημαίνει το Journal of the American College of Nutrition, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ειδικά άνω των 12 αυγών την εβδομάδα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών προβλημάτων, ειδικά εκείνων με υψηλά επίπεδα LDL χοληστερόλης (“
Μια δεκαετής μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Ευρωπαϊκή Εφημερίδα Προληπτικής Καρδιολογίας στην Ελλάδα δείχνει ότι τα άτομα που κατανάλωναν ένα έως τρία αυγά την εβδομάδα είχαν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιοπάθειας σε σύγκριση με εκείνα που δεν έτρωγαν ή δεν έτρωγαν πάρα πολύ. Αυτό το αποτέλεσμα, γράφουν οι συγγραφείς, δείχνει ότι η υγεία εξαρτάται, όχι από μια μόνο διατροφή, αλλά από τον γενικό τρόπο ζωής και διατροφής.
Οι ειδικοί της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ επισημαίνουν ότι η επίδραση των αυγών στην καρδιαγγειακή υγεία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πλαίσιο των τροφίμων, για παράδειγμα, τα αυγά είναι χρήσιμα όταν αντικαθιστούν το επεξεργασμένο αλλά λιγότερο ευνοϊκό κρέας όταν συνδέεται με τροφές πλούσιες σε πλήρες λίπος.
Τέλος
Υπό το πρίσμα των τρεχόντων δεδομένων, ο εκσυγχρονισμός και η ποικιλομορφία παραμένουν η καλύτερη συνταγή για την υγεία της καρδιάς. Τα άτομα με καρδιακά προβλήματα ή υψηλή χοληστερόλη δεν χρειάζεται να αποφεύγουν εντελώς τα αυγά, αλλά θα πρέπει να καταναλώνουν μέχρι επτά αυγά την εβδομάδα σε μέτριες ποσότητες συνδυάζοντάς τα με τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, λαχανικά και αδηφάγα λίπη.
Μια τέτοια διατροφή “βοηθά να κρατήσει τα επίπεδα χοληστερόλης υπό έλεγχο και να βελτιώσει τη συνολική υγεία της καρδιάς, αναφέρει η Κλινική Μαΐου. ”












