Червената утайка може да понижи кръвното налягане

Ново проучване на университета в Ексетър показва, че пиенето на червено рап течност, богата на нитрати, може да помогне за намаляване на кръвното налягане сред възрастните възрастни, FoxNews съобщава. Проучване, публикувано в списание "Свободна медицинска биология и медицина," участва в 75 лица, 39 още [...]
Едно проучване, публикувано в списанието "Свободна медицинска биология и медицина," включва 75 души, 39 - годишна възраст под 30 години и 36 - годишна възраст 6050 години.
Участниците бяха разделени на две групи за две седмици.
- Една група пиеше червен сок всеки ден с високо съдържание на нитрати.
- Другата група имаше плацебо версия, без нитрат.
След това имаше “период на почистване” преди групите да сменят напитките си.
За възрастните, които пият сок от червен корен:
Бактериите са снижени в устата, наречена Prevotella, свързани с възпаление.
И полезни бактерии, като Neisseria, които са свързани с орално и сърдечно-съдово здраве.
- Кръвното налягане е спаднало значително в сравнение с плацебо групата, в която няма промяна.
“Богатата на нитрати храна променя микробите в устата по начин, който намалява възпалението и помага за намаляване на кръвното налягане на възрастните хора”, каза професор Анди Джоунс, съавтор на изследването.
Как действат нитратите?
Следващите, които са богати на нитрати като зелени листни зеленчуци, килер и салата помагат за намаляване на кръвното налягане”, медицински анализатор Марк Сийгъл, е казал Фокс Нюз.
Той добави, че нитратите, когато влизат в тялото се трансформират в азотен оксид, важна молекула за здравето на кръвоносните съдове, защото помага за разширяване и по този начин намаляване на кръвното налягане.
Защо влиянието върху възрастните е по - голямо?
Сийгъл обясни, че като възраст на азот оксид в тялото намалява.
Затова има смисъл да виждаме по-голяма полза от консумацията на нитрати в храните при по-възрастни пациенти”, каза той.
Лий Бенистън от Британския съвет за биологични науки и биотехнологии заяви, че изследването е пример за това как науката обяснява връзките между храната, микробиомите и стареенето.
Това изследване е отличен пример за това как науката за храните ни помага да разберем храненето, микробиома и здравословното стареене. Той открива нови възможности за подобряване на съдовото здраве чрез храна”, подчерта Бенистън.
Учените се нуждаят от допълнителни изследвания.
Сийгъл добави, че проучването подкрепя известен принцип.
“Диета, богата на пресни плодове и зеленчуци, може да помогне за справяне с много хронични заболявания”, каза той.
Въпреки това, хората с високо кръвно налягане или други здравословни проблеми трябва да се консултира с лекар, преди да направи промени диета, особено ако те получават лекарства./Перископи/












