Учените откриват точното количество алкохол, което повишава кръвното налягане

Дори малки количества алкохол могат да повлияят на кръвното налягане и да увеличат риска от изследване на сърцето, показва колко малко е необходимо, за да се повлияе на здравето ти. Хранене закуска или не хранене е предмет, но консумирането на алкохол може да бъде друг често подценявани здравословни проблеми. Според един [...]
Хранене закуска или не хранене е предмет, но консумирането на алкохол може да бъде друг често подценявани здравословни проблеми. Според едно скорошно проучване, проведено от Токийския институт за науки, дори малко количество алкохол може да увеличи кръвното налягане и да зареди сърцата.
В Обединеното кралство около 14 милиона души живеят под високо кръвно налягане, но около половината от тях не знаят, че имат този проблем. Ако не се лекува, хипертонията може да доведе до инфаркти, инсулти, бъбречни проблеми, плътност и дори ранна смърт.
Новото проучване отбелязва, че намаляването на консумацията на алкохол може да доведе до значително намаляване на кръвното налягане, дори и за тези, които пият само няколко. Алкохолът повишава кръвното налягане чрез стимулиране на нервната система, увеличаване на сърдечната честота и стесняване на кръвоносните съдове.
Ръководството на НСС препоръчва да не харчите по 14 единици алкохол седмично, което съответства на около шест чаши вино. Също така, инструкциите на Американското общество на сърцето предполагат, че жените се въздържат от алкохол на ден, а мъжете преминават през два или по-малко.

Проучването анализира данните за 58,943 възрастни между 2012 и 2024 г., наблюдавайки промените в кръвното налягане и количеството на консумирания алкохол. Резултатите показват, че онези, които забранили алкохолните напитки, видели явно намаляване на кръвното налягане. Жени, които обикновено консумират една до две напитки на ден са имали намаление от 1.14 мм Hg за диастолното налягане, докато мъжете са имали 1, 62 mmHg.
Междувременно онези, които започнали да пият алкохол след изучаването, видели увеличение на налягането, свързано с количеството на консумирания алкохол. Интересното е, че видът алкохол - вино, бира или силна напитка - няма особен ефект, което показва, че количеството е основният фактор.
Д-р Такахиро Сузуки, водещ автор на изследването, обясни:
Колкото по-малко алкохол консумирате, толкова по-ниско е кръвното налягане. Дори малки суми могат да имат значителни ползи за сърцето, жените и мъжете. ”
Експертите предупреждават също, че алкохолът увеличава риска от престъпления, дори и в малки количества. Проучванията показват, че всяко ниво на консумация може да повлияе негативно върху здравето на мозъка, докато тежко рисковите пиячи може да се увеличи с над 40%.
Съвет за добро здраве:
Ограничи алкохола до минимум, дори малки количества
редовно следи кръвното налягане, особено след 40 години.
Поддържай здравословен начин на живот с балансирана храна и физическа активност.












