Czerwony osad może obniżyć ciśnienie krwi

Nowe badanie przeprowadzone przez Uniwersytet w Exeter pokazuje, że picie czerwonego płynu raptowego, bogatego w azotan, może przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi wśród starszych dorosłych, FoxNews donosi. Badanie opublikowane w czasopiśmie Darmowa biologia medyczna i medycyna uczestniczyła w 75 osób, 39 więcej [...]
Badanie opublikowane w czasopiśmie Free Medical Biology and Medicine obejmowało 75 osób, 39 mniej niż 30 lat i 36 lat 6050.
Uczestnicy zostali podzieleni na dwie grupy na dwa tygodnie.
- Jedna grupa piła sok z czerwonej kosy codziennie z wysoką zawartością azotanu.
- W drugiej grupie nie było azotanów.
Następnie był okres czyszczenia “ ” zanim grupy zmieniły napoje.
Dla starszych, którzy pili sok z czerwonego korzenia:
Bakterie zostały obniżone w jamie ustnej o nazwie Prevotella, związane z zapaleniem.
I użyteczne bakterie, takie jak Neisseria, które są związane ze zdrowiem jamy ustnej i układu krążenia.
- Ciśnienie krwi znacznie spadło w porównaniu z grupą placebo, w której nie obserwowano zmian.
Prof. Andy Jones, współautor badania.
Jak działają azotany?
Składniki, które są bogate w azotany, takie jak zielone warzywa liści, spiżarnia i sałatka pomóc zmniejszyć ciśnienie krwi”, analityk Marc Siegel, powiedział Fox News.
Dodał, że azotany przy wejściu do organizmu są przekształcane w oksyd azotowy, ważną cząsteczkę dla zdrowia naczyń krwionośnych, ponieważ pomaga rozwinąć i tym samym zmniejszyć ciśnienie krwi.
Dlaczego wpływ na starsze jest większy?
Siegel wyjaśnił, że jako wiek poziomu tlenku azotu w spadku organizmu.
Dlatego ma sens, dlaczego widzimy więcej korzyści z spożycia azotanów żywności u starszych pacjentów”, powiedział.
Lee Beniston z brytyjskiej Rady ds. Nauk Biologicznych i Biotechnologii stwierdził, że badanie jest przykładem tego, jak nauka wyjaśnia związki między żywnością, mikrobiomami i starzeniem się.
Badanie to jest doskonałym przykładem na to, jak nauka o żywności pomaga nam zrozumieć dietę, mikrobiom i zdrowe starzenie. Otwiera nowe możliwości poprawy zdrowia naczyń poprzez żywność”, Beniston podkreślił.
Uczeni potrzebują dodatkowych badań.
Siegel dodał, że badanie wspiera znaną zasadę.
“Dieta bogata w świeże owoce i warzywa może pomóc w zarządzaniu wielu chorób przewlekłych”, powiedział.
Jednakże, osoby z wysokim ciśnieniem krwi lub innych problemów zdrowotnych powinny skonsultować się z lekarzem przed wprowadzeniem zmian diety, zwłaszcza jeśli otrzymują leki.Periscopi












