Jedzenie migdałów dziennie może poprawić trwałość i zdrowie

Zdrowie oksydacyjne jednej osoby odnosi się do zdolności organizmu do utrzymania dobrej równowagi między wolnymi rodnikami i przeciwutleniaczami, które, gdy w derównowadze, może uszkodzić komórki ciała. Stres oksydacyjny może być spowodowany przez szereg czynników stylu życia, w tym niezdrowe odżywianie. Badania w [...]
Stres oksydacyjny może być spowodowany przez szereg czynników stylu życia, w tym niezdrowe odżywianie. Poprzednie badania pokazują, że jedzenie niektórych żywności bogatych w przeciwutleniacze, takie jak orzechy, może pomóc zmniejszyć ryzyko stresu oksydacyjnego, pisze Medical News Today źródło.
Nowe badanie mówi, że spożywanie około 22 migdałów dziennie może pomóc zmniejszyć stres oksydacyjny i poprawić zdrowie oksydacyjne, przedłużając w ten sposób zdrową długość życia.
Zdrowie oksydacyjne jednej osoby odnosi się do zdolności organizmu do utrzymania dobrej równowagi między dwoma określonymi molekułami zajmującymi się wolnymi rodnikami i przeciwutleniaczami, które, choć w derównowadze, mogą zaszkodzić komórkom ciała.
To zaburzenie równowagi, znane jako stres oksydacyjny, może być spowodowane przez czynniki stylu życia, takie jak palenie tytoniu, nieaktywność fizyczna, nadmierne spożywanie alkoholu, i niezdrowa dieta. Sytuacja ta dotyczy również czynników środowiskowych, takich jak zanieczyszczenie i promieniowanie.
Stres oksydacyjny związany jest z wieloma chorobami, w tym z wysokim ciśnieniem krwi, chorobą nerek, cukrzycą typu 2 reumatoidalne zapalenie stawów, chorobą Alzheimera i rakiem.
To badanie niedawno opublikowane w “czasopismo Raporty naukowe” mówi, że jedzenie migdałów może pomóc zmniejszyć stres oksydacyjny i poprawić zdrowie oksydacyjne, potencjalnie przedłużając długość życia zdrowego.












