Naukowcy odkrywają dokładną ilość alkoholu, która zwiększa ciśnienie krwi

Nawet niewielkie ilości alkoholu mogą wpływać na ciśnienie krwi i zwiększyć ryzyko badania serca pokazuje, jak mało, aby wpłynąć na zdrowie. Jedzenie śniadania lub nie jedzenie jest przedmiotem, ale spożywanie alkoholu może być kolejnym często niedocenianym problemem zdrowotnym. Według jednego [...]
Jedzenie śniadania lub nie jedzenie jest przedmiotem, ale spożywanie alkoholu może być kolejnym często niedocenianym problemem zdrowotnym. Według niedawnego badania przeprowadzonego przez Instytut Nauk w Tokio, nawet niewielkie ilości alkoholu mogą zwiększyć ciśnienie krwi i obciążenie serca.
W Wielkiej Brytanii około 14 milionów ludzi żyje pod wysokim ciśnieniem krwi, ale około połowa z nich nie wie, że ma ten problem. Jeśli pozostaje nieleczona, nadciśnienie może prowadzić do zawału serca, udarów, problemów z nerkami, gęstości, a nawet wczesnych zgonów.
W nowym badaniu stwierdzono, że zmniejszenie spożycia alkoholu może spowodować znaczne obniżenie ciśnienia tętniczego, nawet w przypadku osób pijących tylko kilka. Alkohol zwiększa ciśnienie tętnicze poprzez pobudzanie układu nerwowego, zwiększenie częstości akcji serca i zwężenie naczyń krwionośnych.
Wytyczne NHS zalecają, aby nie wydawać 14 jednostek alkoholu tygodniowo, co odpowiada około sześciu kieliszków wina. Ponadto, instrukcje Amerykańskiego Towarzystwa Serca sugerują, że kobiety powstrzymują się od alkoholu dziennie, a mężczyźni przechodzą przez dwa lub mniej.

W badaniu przeanalizowano dane dotyczące 58,943 osób dorosłych w latach 2012-2024, monitorując zmiany ciśnienia tętniczego krwi i ilość spożytego alkoholu. Wyniki wykazały, że osoby, które zakazały napojów alkoholowych, wyraźnie zmniejszyły ciśnienie krwi. Kobiety, które zwykle spożywały od jednego do dwóch napojów dziennie, doświadczyły zmniejszenia o 1,14 mm Ciśnienie rozkurczowe Hg, podczas gdy u mężczyzn stwierdzono 1,62 mmHg.
W międzyczasie ci, którzy zaczęli pić alkohol po rozpoczęciu badania, odnotowali wzrost ciśnienia związany z ilością spożywanego alkoholu. Co ciekawe, rodzaj alkoholu - wino, piwo lub napój mocny - nie miał szczególnego wpływu, co wskazuje, że kwota jest głównym czynnikiem.
Dr Takahiro Suzuki, główny autor badania, wyjaśnił:
Im mniej spożywasz alkoholu, tym niższe ciśnienie. Nawet niewielkie ilości mogą mieć znaczne korzyści dla serca, kobiet i mężczyzn. ”
Eksperci ostrzegają również, że alkohol zwiększa ryzyko przestępczości, nawet w niewielkich ilościach. Badania pokazują, że jakikolwiek poziom konsumpcji może mieć negatywny wpływ na zdrowie mózgu, podczas gdy osoby pijące duże ryzyko mogą wzrosnąć o ponad 40%.
Doradca ds. zdrowia:
Ograniczenie alkoholu do minimum, nawet małych ilości
Należy regularnie kontrolować ciśnienie tętnicze krwi, szczególnie po 40 latach.
Utrzymanie zdrowego życia - styl z zrównoważonej żywności i aktywności fizycznej.












