Vědci objevují přesné množství alkoholu, které zvyšuje krevní tlak.

Dokonce i malé množství alkoholu může ovlivnit krevní tlak a zvýšit riziko srdečního onemocnění studie ukazuje, jak málo to trvá ovlivnit vaše zdraví. Jíst snídani nebo nejíst je téma, ale konzumace alkoholu může být další často podceňovaný zdravotní problém. Podle jednoho [...]
Jíst snídani nebo nejíst je téma, ale konzumace alkoholu může být další často podceňovaný zdravotní problém. Podle nedávné studie provedené Tokijským ústavem věd, i malé množství alkoholu může zvýšit krevní tlak a zatížení srdce.
Ve Spojeném království žije přibližně 14 milionů lidí pod vysokým krevním tlakem, ale asi polovina z nich neví, že mají tento problém. Pokud zůstane neléčená, hypertenze může vést k infarktu, mrtvice, problémy s ledvinami, hustoty, a dokonce i předčasné úmrtí.
Nová studie uvádí, že snížení konzumace alkoholu může vést k významnému snížení krevního tlaku, a to i pro ty, kteří pijí jen málo. Alkohol zvyšuje krevní tlak stimulací nervového systému, zvýšením tepové frekvence a zúžením krevních cév.
Pokyny NHS doporučují, abyste neutráceli 14 jednotek alkoholu týdně, což odpovídá asi šesti sklenkám vína. Také instrukce Americké společnosti pro srdce naznačují, že se ženy denně zdrží alkoholu a muži procházejí dvěma či méně.

Studie analyzovala údaje o 58,943 dospělých v letech 2012 až 2024, monitorovala změny krevního tlaku a množství spotřebovaného alkoholu. Výsledky ukázaly, že ti, kteří zakázali alkoholické nápoje, zaznamenali zjevné snížení krevního tlaku. Ženy, které obvykle konzumovaly jeden až dva drinky denně, se snížily o 1,14 mm Hg v diastolickém tlaku, zatímco muži měli 1, 62 mmHg.
Mezitím ti, kteří začali pít alkohol po studii začal vidět zvýšení tlaku v souvislosti s množstvím alkoholu spotřebované. Je zajímavé, že typ alkoholu - víno, pivo nebo silný nápoj - neměl žádný zvláštní účinek, což naznačuje, že hlavním faktorem je množství.
Dr. Takahiro Suzuki, hlavní autor studie, vysvětlil:
Čím méně alkoholu konzumujete, tím nižší je krevní tlak. Dokonce i malé množství může mít značné výhody pro srdce, ženy a muži. ”
Odborníci také varují, že alkohol zvyšuje riziko kriminality, a to i v malých množstvích. Studie ukazují, že jakákoli úroveň spotřeby může negativně ovlivnit zdraví mozku, zatímco lidé, kteří pijí těžké riziko, mohou zvýšit o více než 40%.
Poradce pro dobré zdraví:
Limit alkoholu na minimum, i malé množství
pravidelně monitorovat krevní tlak, zvláště po 40 letech.
Udržujte zdravý život - styl s vyváženým jídlem a fyzickou aktivitou.












