Nămolul roşu poate scădea tensiunea arterială

Un nou studiu al Universităţii din Exeter arată că consumul de lichid roşu, bogat în nitrat, poate contribui la reducerea tensiunii arteriale în rândul adulţilor în vârstă, a informat FoxNews. Un studiu publicat în revista Free Medical Biology and Medicine a participat la 75 persoane, 39 mai mult [...]
Un studiu publicat în revista Free Medical Biology and Medicine a inclus 75 de persoane, 39 mai puţin de 30 de ani şi 36 de ani 6050.
Participanţii au fost împărţiţi în două grupuri timp de două săptămâni.
- Un grup bea suc roşu cu conţinut mare de nitrat.
- Celălalt grup a avut o versiune placebo, fără nitrat.
Apoi a existat o perioadă “de curățare” înainte ca grupurile să își schimbe băuturile.
Pentru cei în vârstă care au băut suc roşu de rădăcină:
Bacteriile au fost coborâte în gură, numite Prevotella, legate de inflamaţie.
Şi bacterii utile, cum ar fi Neisseria, care sunt legate de sănătatea orală şi cardiovasculară.
- Tensiunea arterială a scăzut semnificativ, comparativ cu grupul la care s- a administrat placebo, unde nu a existat nicio modificare.
“Alimente bogate în nitrați schimbă germenii din gură într-un mod care reduce inflamația și, de asemenea, ajută la reducerea tensiunii arteriale la persoanele mai în vârstă”, a declarat profesorul Andy Jones, coautor al studiului.
Cum acţionează nitraţii?
Ulterior, analistul medical Marc Siegel i-a spus lui Fox News că sunt bogate în nitrat, cum ar fi legume cu frunze verzi, cămară și salată.
El a adăugat că nitraţii la intrarea în organism sunt transformaţi în oxid nitric, o moleculă importantă pentru sănătatea vaselor de sânge, deoarece ajută la extinderea şi reducerea tensiunii arteriale.
De ce este influenţa mai mare asupra celor în vârstă?
Siegel a explicat că, pe măsură ce vârsta nivelului de azot oxid în organism scade.
Prin urmare, este logic de ce vedem mai multe beneficii din consumul de nitraţi alimentari la pacienţii mai în vârstă”, a afirmat el.
Lee Beniston, de la Consiliul pentru Ştiinţe Biologice şi Biotehnologie din Marea Britanie, a declarat că studiul este un exemplu al modului în care ştiinţa explică legăturile dintre alimente, microbioame şi îmbătrânire.
Acest studiu este un exemplu excelent al modului în care ştiinţa alimentară ne ajută să înţelegem alimentaţia, microbiomul şi îmbătrânirea sănătoasă. Acesta deschide noi oportunităţi de îmbunătăţire a sănătăţii vasculare prin alimente”, a subliniat Beniston.
Este nevoie de cercetări suplimentare din partea erudiţilor.
Siegel a adăugat că studiul sprijină un principiu cunoscut.
The “Diet bogați în fructe și legume proaspete pot ajuta la gestionarea multor boli cronice”, a spus el.
Cu toate acestea, persoanele cu hipertensiune arterială sau alte probleme de sănătate trebuie să consulte un medic înainte de a face modificări de dieta, în special dacă acestea primesc medicamente./Periscopi/












