Tutkijat sanovat: Oliiviöljy auttaa kehoa vastaan syöpä

Hong Kongin yliopiston uusi tutkimus on osoittanut, että oliiviöljyssä ja kuivatuissa hedelmissä esiintyvä öljyhappo voi vahvistaa syöpäsoluja torjuvia immuunisoluja. Mukaan New Atlas raportin, tämä terve rasvahappo voi auttaa kehon luoda ensimmäinen rivi [...]
Hong Kongin yliopiston uusi tutkimus on osoittanut, että oliiviöljyssä ja kuivatuissa hedelmissä esiintyvä öljyhappo voi vahvistaa syöpäsoluja torjuvia immuunisoluja. Uuden Atlas raportin mukaan tämä terve rasvahappo voi auttaa elimistöä luomaan ensimmäisen linjan suojaa infektioita ja kasvaimen kasvua vastaan.
Kokeen aikana tutkijat eristivät ihmissoluja ja altistivat ne erilaisille rasvahappoille, joita esiintyy yleensä palmuöljyssä, lihassa ja maitotuotteissa. He havaitsivat eloonjäämisen, aineenvaihduntaa, ja kyky näiden solujen tuhota tuumorisoluja.
Tulokset olivat toiveikkaita: solut altistettiin öljyhappoa pysyi täysin toimiva, vakaat mitokonds ja aktiivinen kasvaimen taistelumekanismit. Muuten palmuhapolle altistuneet solut, joita esiintyy eläinrasvoissa, kärsivät romahduksista, kirjoittavat periskooppilähetyksen A2 CNN.
Professori Wenwei HKMed Medical Schoolista totesi, että runsaasti öljyhappoa sisältävien elintarvikkeiden, kuten oliiviöljyn ja avokadon, sisällyttäminen voi parantaa kehon <x0m> immuunivalvontaa” ja auttaa tehokkaammin syöpähoitoja.
Tutkijat huomauttavat kuitenkin, että nämä tulokset on todistettu vain laboratoriomalleissa ja hiirissä, eikä niitä ole vielä vahvistettu ihmisille. Niiden tulokset vahvistavat kuitenkin ajatusta siitä, että terveillä luonnollisilla rasvoilla voi olla merkittävä vaikutus solujen terveyteen ja syövän suojeluun.












