Tutkijat löytävät tarkan määrän alkoholia, joka nostaa verenpainetta

Tutkijat löytävät tarkan määrän alkoholia, joka nostaa verenpainetta

Jopa pieniä määriä alkoholia voi vaikuttaa verenpaineeseen ja lisätä riskiä sydämen tutkimus osoittaa, kuinka vähän se vie vaikuttaa terveyteen. Aamiainen tai ei syöminen on aihe, mutta alkoholin nauttiminen voi olla toinen usein aliarvostettu terveysongelma. Yhden [...]

Aamiainen tai ei syöminen on aihe, mutta alkoholin nauttiminen voi olla toinen usein aliarvostettu terveysongelma. Tokion tiedeinstituutin äskettäin tekemän tutkimuksen mukaan jopa pienetkin määrät alkoholia voivat lisätä verenpainetta ja kuormittaa sydäntä.

Yhdistyneessä kuningaskunnassa noin 14 miljoonaa ihmistä elää korkeassa verenpaineessa, mutta noin puolet heistä ei tiedä, että heillä on tämä ongelma. Hoitamattomana verenpainetauti voi johtaa sydänkohtauksiin, aivohalvauksiin, munuaisongelmiin, tiheyteen ja jopa varhaisiin kuolemiin.

Uudessa tutkimuksessa todetaan, että alkoholinkulutuksen vähentäminen voi johtaa verenpaineen merkittävään laskuun jopa vain muutamilla juojilla. Alkoholi nostaa verenpainetta stimuloimalla hermostoa, lisäämällä sydämen sykettä ja kaventamalla verisuonia.

NHS ohjeet suosittelevat, että et käytä 14 yksikköä alkoholia viikossa ...vastaa noin kuusi lasia viiniä. Myös American Heart Societyn ohjeet viittaavat siihen, että naiset pidättäytyvät alkoholista päivässä, ja miehet käyvät läpi kaksi tai vähemmän.

Tutkimuksessa analysoitiin 58943 aikuisen tiedot vuosina 2012-2024, ja seurattiin verenpaineen ja alkoholin kulutuksen muutoksia. Tulokset osoittivat, että alkoholijuomien käyttökieltoon osallistuneiden verenpaine laski selvästi. Naiset, jotka juovat yleensä yhdestä kahteen drinkkiä päivässä, kärsivät 1,14 mm:n laskusta Hg diastolisessa paineessa, miehillä 1,62 mmHg.

Sillä välin ne, jotka alkoivat juoda alkoholia tutkimuksen aloittamisen jälkeen, näkivät lisääntyneen alkoholin kulutukseen liittyvän paineen. Mielenkiintoista kyllä, alkoholityypillä - viinillä, oluella tai väkevällä juomalla - ei ollut erityistä vaikutusta, mikä osoittaa, että määrä on tärkein tekijä.

Tutkimuksen päätekijä Takahiro Suzuki selitti:

Mitä vähemmän alkoholia käytät, sitä alhaisempi verenpaine. Pienistäkin summista voi olla huomattavaa hyötyä sydämelle, naisille ja miehille. ”

Asiantuntijat myös varoittavat, että alkoholi lisää rikoksen riskiä, jopa pieninä määrinä. Tutkimukset osoittavat, että mikä tahansa kulutus voi vaikuttaa negatiivisesti aivojen terveyteen, kun taas raskaan riskin juojat voivat kasvaa yli 40 prosenttia.

Asianajaja hyvän terveyden puolesta:

Rajoita alkoholi minimiin, jopa pieniin määriin

verenpainetta on seurattava säännöllisesti erityisesti 40 vuoden jälkeen.

Säilytä terve elämä - tyyliä tasapainoinen ruoka ja liikunta.

Related
Aamulla vai illalla? Tiede on selkeä vastaus

Aamulla vai illalla? Tiede on selkeä vastaus

Mitä lasillinen vettä voi tehdä aamulla energiaa ja ajaa

Mitä lasillinen vettä voi tehdä aamulla energiaa ja ajaa

Se mullistaa lääketieteen, luo rokotteita, jotka voivat estää tulevia pandemioita

Se mullistaa lääketieteen, luo rokotteita, jotka voivat estää tulevia pandemioita

Huono uni liittyy nuorten lisääntyneeseen syöpään

Huono uni liittyy nuorten lisääntyneeseen syöpään

Paino - menetys lääkkeet voivat vähentää rintasyövän riskiä 30 prosenttia

Paino - menetys lääkkeet voivat vähentää rintasyövän riskiä 30 prosenttia

Neljä iltainen tulli, joka voi hidastaa ikää

Neljä iltainen tulli, joka voi hidastaa ikää

Miten voit nukkua paremmin öisin?

Miten voit nukkua paremmin öisin?

Uusi toivo syöpää vastaan

Uusi toivo syöpää vastaan

Milloin syödään aivoista ja terveemmästä sydämestä?

Milloin syödään aivoista ja terveemmästä sydämestä?

Unohdin 10 000 askelta. Uusi tutkimus tuo tehokkaampi kävelytapa

Unohdin 10 000 askelta. Uusi tutkimus tuo tehokkaampi kävelytapa

IKKKPK: 25 tapausta Kosovossa, 5 uutta tapausta viime viikolla

IKKKPK: 25 tapausta Kosovossa, 5 uutta tapausta viime viikolla

Hyviä uutisia: syöpärokote löytyy, voi poistaa kasvaimia, testattu 11 maassa

Hyviä uutisia: syöpärokote löytyy, voi poistaa kasvaimia, testattu 11 maassa

Miksi silmämme vapisevat? Se aiheuttaa hermostuneisuutta.

Miksi silmämme vapisevat? Se aiheuttaa hermostuneisuutta.