Forskere opdager den nøjagtige mængde alkohol, der øger blodtrykket

Forskere opdager den nøjagtige mængde alkohol, der øger blodtrykket

Selv små mængder alkohol kan påvirke blodtrykket og øge risikoen for hjerteundersøgelse viser, hvor lidt det tager at påvirke dit helbred. Spise morgenmad eller ikke spise er et emne, men indtagelse af alkohol kan være en anden ofte undervurderede sundhedsproblem. Ifølge en [...]

Spise morgenmad eller ikke spise er et emne, men indtagelse af alkohol kan være en anden ofte undervurderede sundhedsproblem. Ifølge en nylig undersøgelse foretaget af Tokyo Institute of Sciences, selv små mængder alkohol kan øge blodtrykket og belastning hjerter.

I Det Forenede Kongerige lever omkring 14 millioner mennesker under højt blodtryk, men omkring halvdelen af dem ved ikke, at de har dette problem. Hvis venstre ubehandlet, hypertension kan føre til hjerteanfald, slagtilfælde, nyreproblemer, tætheder, og endda tidlige dødsfald.

I den nye undersøgelse bemærkes det, at en reduktion af alkoholforbruget kan resultere i en betydelig reduktion af blodtrykket, selv for dem, der kun drikker få. Alkohol øger blodtrykket ved at stimulere nervesystemet, øge hjertefrekvensen og indsnævre blodkarrene.

NHS retningslinjer anbefaler, at du ikke bruger 14 enheder alkohol om ugen, svarende til omkring seks glas vin. Også, American Heart Society instruktioner tyder på, at kvinder afholder sig fra alkohol om dagen, og mænd går gennem to eller mindre.

Undersøgelsen analyserede data fra 58.943 voksne mellem 2012 og 2024, hvor man overvågede ændringer i blodtrykket og alkoholforbruget. Resultaterne viste, at de, der forbød alkoholholdige drikkevarer, oplevede en tilsyneladende reduktion af blodtrykket. Kvinder, der normalt indtager en til to drinks om dagen oplevede en reduktion på 1,14 mm Hg i diastolisk tryk, mens mænd oplevede 1, 62 mmHg.

I mellemtiden oplevede de, der begyndte at drikke alkohol efter undersøgelsen, en stigning i trykket i forhold til den mængde alkohol, der blev indtaget. Interessant nok havde alkoholtypen - vin, øl eller stærk drik - ingen særlig virkning, hvilket indikerer, at mængden er den vigtigste faktor.

Dr. Takahiro Suzuki, undersøgelsens hovedforfatter, forklarede:

Jo mindre alkohol du indtager, jo lavere blodtryk. Selv små beløb kan have betydelige fordele for hjertet, kvinder og mænd. ”

Eksperter advarer også om, at alkohol øger risikoen for kriminalitet, selv i små mængder. Undersøgelser viser, at ethvert niveau af forbrug kan påvirke hjernens helbred negativt, mens tunge risiko drikkere kan stige med over 40%.

Vejledning for et godt helbred:

Begræns alkoholen til et minimum, selv små mængder

kontrollere blodtrykket regelmæssigt, især efter 40 år.

Opretholde et sundt liv - stil med afbalanceret mad og fysisk aktivitet.

Related
Hvornår skal du spise for lavere kolesterol og sundere hjerter?

Hvornår skal du spise for lavere kolesterol og sundere hjerter?

Morgenbad eller nat? Videnskaben har et klart svar

Morgenbad eller nat? Videnskaben har et klart svar

Hvad kan et glas vand gøre om morgenen for din energi og kørsel

Hvad kan et glas vand gøre om morgenen for din energi og kørsel

Det skaber en revolution i medicin, skaber vacciner, der kan forhindre fremtidige pandemier

Det skaber en revolution i medicin, skaber vacciner, der kan forhindre fremtidige pandemier

Dårlig søvn er forbundet med øget kræft blandt unge

Dårlig søvn er forbundet med øget kræft blandt unge

Vægt - tab medicin kan reducere risikoen for brystkræft til 30 procent

Vægt - tab medicin kan reducere risikoen for brystkræft til 30 procent

Fire aftener told, der kan bremse ned alder

Fire aftener told, der kan bremse ned alder

Hvordan kan du sove bedre om natten?

Hvordan kan du sove bedre om natten?

Nyt håb mod kræft

Nyt håb mod kræft

Hvornår skal man spise middag for en hjerne og et sundere hjerte?

Hvornår skal man spise middag for en hjerne og et sundere hjerte?

Glem de 10.000 skridt? Ny undersøgelse bringer mere effektiv gang metode

Glem de 10.000 skridt? Ny undersøgelse bringer mere effektiv gang metode

IKKPK: 25 sager i Kosovo, 5 nye sager i sidste uge

IKKPK: 25 sager i Kosovo, 5 nye sager i sidste uge

Gode nyheder: En kræftvaccine er opdaget, kan fjerne tumorer, testet i 11 lande

Gode nyheder: En kræftvaccine er opdaget, kan fjerne tumorer, testet i 11 lande