מדענים אומרים: שמן זית עוזר לגוף שלך נגד סרטן

מחקר חדש של אוניברסיטת הונג קונג גילה כי חומצה אולאית, מרכיב הנוכחי שמן זית ופירות יבשים, יכול לחזק תאים חיסוניים להילחם תאים סרטניים. על פי דוח New Atlas, חומצה שומנית בריאה זו יכולה לעזור לגוף ליצור קו ראשון.
מחקר חדש של אוניברסיטת הונג קונג גילה כי חומצה אולאית, מרכיב הנוכחי שמן זית ופירות יבשים, יכול לחזק תאים חיסוניים להילחם תאים סרטניים. על פי דו"ח New Atlas, חומצה שומנית בריאה זו יכולה לעזור לגוף ליצור קו הגנה ראשון נגד זיהומים וגידול בגידול.
במהלך הניסוי, החוקרים מבודדים תאים אנושיים וחשפו אותם סוגים שונים של חומצות שומן בדרך כלל נמצא שמן דקל, בשר ומוצרי חלב. הם ראו הישרדות, חילוף החומרים, ואת היכולת של תאים אלה להרוס תאים סרטניים.
התוצאות היו מלאי תקווה: התאים שנחשפו לחומצה אולאית נותרו פונקציונליים לחלוטין, עם מיטוכוונים יציבים ומנגנוני לחימה פעילים בגידול. אחרת, התאים שנחשפו לחומצה דקלית, שנמצאת בשומן של בעלי חיים, סבלו מהתמוטטות, כותב A2 CNN, שידור פריסקופ.
פרופסור Wenwei מבית הספר לרפואה HKMed אמר כי הכללת מזונות עשירים בחומצה אולאית, כגון שמן זית ואבוקדו, יכולה לשפר את <x0m> מעקב חיסוני” ולעזור בטיפולים יעילים יותר נגד סרטן.
עם זאת, החוקרים מציינים כי ממצאים אלה הוכחו רק במודלים מעבדה ועכברים, ועדיין לא אושרו לבני אדם. עם זאת, הממצאים שלהם מחזקים את הרעיון שלשומן טבעי בריא יכול להיות השפעה משמעותית על בריאות תאית והגנה על סרטן.












