Могат ли сърдечните заболявания да ядат яйца, и в какви количества? Какво казват проучванията

Ключът се крие не в избягването на яйца, а в баланса и начина, по който яйцата се комбинират с други храни, са сред най-консумативите, достъпни, питателни и многополезни храни в света. Те са богати на витамини, незаменими аминокиселини, фолиева киселина, омга-3 мастни киселини и минерали като селенин и желязо. Освен това [...]
Яйцата са сред най - консумираните, достъпни, питателни и многополезни храни в света. Те са богати на витамини, незаменими аминокиселини, фолиева киселина, омга-3 мастни киселини и минерали като селенин и желязо. Освен това те са висококачествен източник на протеини, който помага да се регенерират и изграждат клетки.
Въпреки това, поради холестерола и съдържанието на мазнини, ролята на яйцата в яденето на висок холестерол или сърдечно-съдови заболявания продължава да бъде тема.
Според анализ, публикуван от клиниката Mayo, умерената консумация на яйца до седем броя седмично не повишава риска от сърдечни заболявания или кръвоносни съдове при здрави хора. Вместо това яйцата могат да бъдат част от балансирана диета, ако се комбинира със зеленчуци, неразделна зърнени култури и здравословни мазнини.
Дори и анализ, публикуван в Националния институт по здравеопазване (NIH) съобщава, че в повечето случаи умерената консумация на яйца не е свързана с повишена честота на коронарни заболявания, докато общата диета е богата на фибри и ненаситени мазнини.
За разлика от това, както посочва вестникът на Американския колеж по хранене, консумацията на големи количества, особено повече от 12 яйца на седмица, може да увеличи риска от сърдечно-съдови проблеми, особено при хора с високи нива на холестерола LDL (“colesterol”, съобщава Telegrafi. Перископ.
Правилна мярка
Десетгодишно проучване, публикувано в Европейския вестник за превантивна кардиология в Гърция, показва, че лицата, които консумират по едно до три яйца седмично, имат по - малък риск от сърдечни заболявания в сравнение с онези, които не ядат или не ядат твърде много. Този резултат, авторите пишат, показва, че здравето не зависи от една диета, а от общия начин на живот и хранене.
Харвард училище за обществено здраве експерти посочват, че въздействието на яйца върху сърдечно-съдовото здраве зависи значително от хранителния контекст, например, яйцата са полезни при замяна на преработени, но по-малко благоприятно месо, когато са свързани с храни, богати на мазнини.
Край
В светлината на настоящите данни, модернизацията и разнообразието остават най-добрата рецепта за здравето на сърцето. Хората със сърдечни проблеми или висок холестерол не трябва да се избегне яйца напълно, но те трябва да консумират до 7 яйца на седмица, съчетавайки ги с храни, богати на фибри, зеленчуци и ненаситни мазнини.
Такава диета “помага да се поддържа нивото на холестерола под контрол и да се подобри цялостното здраве на сърцето, съобщава Майската клиника.Перископ/











