Poate bolile de inimă să mănânce ouă şi în ce cantităţi? Ce spun studiile

Cheia constă nu în evitarea ouălor, ci în echilibrul şi modul în care ouăle se combină cu alte alimente sunt printre cele mai consumate, accesibile alimente, hrănitoare şi multiutilizabile din lume. Sunt bogate în vitamine, aminoacizi esenţiali, acid folic, acizi graşi omga-3 şi minerale precum selenină şi fier. În plus, [...]
Ouăle sunt printre cele mai consumate, accesibile, hrănitoare şi multifolositoare alimente din lume. Sunt bogate în vitamine, aminoacizi esenţiali, acid folic, acizi graşi omga-3 şi minerale precum selenină şi fier. În plus, ele sunt o sursă de proteine de înaltă calitate, care ajută la regenerarea şi construirea celulelor.
Cu toate acestea, din cauza colesterolului și a conținutului de grăsime, rolul ouălor în consumul de colesterol ridicat sau boli cardiovasculare continuă să fie un subiect.
Conform unei analize publicate de Clinica Mayo, consumul moderat de ouă până la șapte bucăți pe săptămână nu crește riscul de boli de inimă sau vase de sânge la oameni sănătoși. În schimb, ouăle pot face parte dintr - o dietă echilibrată dacă sunt combinate cu legume, cereale integrale şi grăsimi sănătoase.
Chiar și o analiză publicată în Institutul Național de Sănătate (NIH) raportează că, în cele mai multe cazuri, consumul moderat de ouă nu este legat de creșterea incidenței bolilor coronariene, în timp ce dieta generală este bogată în fibre și grăsime vorace.
În schimb, aşa cum subliniază Journal of the American College of Nutrition, consumul de cantităţi mari, mai ales de 12 ouă pe săptămână, poate creşte riscul de apariţie a unor probleme cardiovasculare, în special la persoanele cu valori crescute ale colesterolului LDL (“colesterol”, raportează Telegrafi. Periscop.
Măsură adecvată
Un studiu efectuat pe zece ani în Jurnalul european de cardiologie preventivă din Grecia arată că persoanele care au consumat între 1 şi 3 ouă pe săptămână au avut un risc mai mic de boli de inimă decât cele care nu au mâncat sau au mâncat prea mult. Acest rezultat, scrie autorii, arată că sănătatea nu depinde de o singură dietă, ci de modul general de viaţă şi hrănire.
Experţii de la Harvard School of Public Health subliniază că impactul ouălor asupra sănătăţii cardiovasculare depinde foarte mult de contextul alimentar, de exemplu, ouăle sunt utile la înlocuirea cărnii prelucrate, dar mai puţin favorabile atunci când sunt asociate cu alimente bogate în grăsimi.
Sfârşit
În lumina datelor actuale, modernizarea și diversitatea rămân cea mai bună rețetă pentru sănătatea inimii. Persoanele cu probleme cardiace sau colesterol ridicat nu trebuie să evite ouăle complet, dar trebuie să consume până la 7 ouă pe săptămână, combinându-le cu alimente bogate în fibre, legume şi grăsimi vorace.
O astfel de dieta “ajuta la mentinerea nivelului de colesterol sub control si imbunatatirea sanatatii generale a inimii, raporteaza Clinica din mai. ” /Periscop/











