Kan hartziekte eieren eten, en in welke hoeveelheden? Wat studies zeggen

Kan hartziekte eieren eten, en in welke hoeveelheden? Wat studies zeggen

De sleutel ligt niet in het vermijden van eieren, maar in het evenwicht en de manier waarop eieren combineren met andere voedingsmiddelen behoren tot 's werelds meest geconsumeerde, betaalbare, voedzame en veelzijdige voedingsmiddelen. Ze zijn rijk aan vitaminen, essentiële aminozuren, foliumzuur, omga-3 vetzuren en mineralen zoals selenine en ijzer. Bovendien [...]

Eieren behoren tot de meest geconsumeerde, betaalbare, voedzame en veelzijdige voedingsmiddelen ter wereld. Ze zijn rijk aan vitaminen, essentiële aminozuren, foliumzuur, omga-3 vetzuren en mineralen zoals selenine en ijzer. Bovendien zijn ze een hoge - kwaliteit bron van eiwitten die helpt bij het regenereren en bouwen van cellen.

Echter, vanwege cholesterol en vetgehalte, de rol van eieren in het eten van hoge cholesterol of cardiovasculaire ziekten blijft een onderwerp.

Volgens een analyse gepubliceerd door de Mayo Kliniek, matige consumptie van eieren tot zeven stukjes per week verhoogt niet het risico op hartziekte of bloedvaten bij gezonde mensen. In plaats daarvan kunnen eieren deel uitmaken van een evenwichtige voeding als ze gecombineerd worden met groenten, integrale granen en gezonde vetten.

Zelfs een analyse gepubliceerd in de National Institutes of Health (NIH) meldt dat in de meeste gevallen, matige consumptie van eieren is niet gekoppeld aan verhoogde incidentie van coronaire ziekten, terwijl de algemene voeding is rijk aan vezels en vraatzuchtig vet.

Zoals in het Journal of the American College of Nutrition wordt opgemerkt, kan de consumptie van grote hoeveelheden, vooral meer dan 12 eieren per week, het risico op cardiovasculaire problemen verhogen, vooral bij mensen met een hoog cholesterolgehalte aan LDL (“colesterol”, meldt Telegrafi. Periscoop.

Goede maatregel
Uit een tien jaar durende studie in het European Journal of Preventive Cardiology in Greece blijkt dat individuen die één tot drie eieren per week hebben gegeten een lager risico op hartziekte hadden dan degenen die niet te veel hebben gegeten of gegeten. Dit resultaat, schrijven de auteurs, laat zien dat gezondheid niet afhankelijk is van een enkel dieet, maar van de algemene manier van leven en voeden.

Harvard School of Public Health experts wijzen erop dat de impact van eieren op cardiovasculaire gezondheid sterk afhankelijk is van de voedselcontext, bijvoorbeeld, de eieren zijn nuttig bij het vervangen van verwerkt maar minder gunstig vlees wanneer geassocieerd met voedsel rijk aan volledig vet.

Einde
In het licht van de huidige gegevens blijven modernisering en diversiteit het beste recept voor hartgezondheid. Mensen met hartproblemen of hoge cholesterol hoeft niet om eieren volledig te vermijden, maar ze moeten consumeren tot 7 eieren per week, combineren met voedsel rijk aan vezels, groenten en vraatzuchtige vetten.

Een dergelijk dieet “helpt cholesterolspiegels onder controle te houden en de algehele gezondheid van het hart te verbeteren, meldt de May Clinic. ”/Periscoop'

Related
Logging publiceert “Mijn baby”, op “hot”

Logging publiceert “Mijn baby”, op “hot”

Horoscoop vandaag Wat hebben de sterren voor je voorspeld?

Horoscoop vandaag Wat hebben de sterren voor je voorspeld?

Daghoroscoop, het gelukkigste teken vandaag

Daghoroscoop, het gelukkigste teken vandaag

Hoe het klimaat aan te passen om minder elektriciteit te gebruiken, eenvoudige trucs om geld te besparen

Hoe het klimaat aan te passen om minder elektriciteit te gebruiken, eenvoudige trucs om geld te besparen

6 juni Horoscoop, ontdek sterrenvoorspelling vandaag

6 juni Horoscoop, ontdek sterrenvoorspelling vandaag

Horoscoop vandaag. Wat hebben de sterren voor je voorspeld?

Horoscoop vandaag. Wat hebben de sterren voor je voorspeld?

Horoscoop Wat zeggen de sterren vandaag over jou?

Horoscoop Wat zeggen de sterren vandaag over jou?

De goedkoopste en duurste steden voor korte vakanties in Europa voor 2026

De goedkoopste en duurste steden voor korte vakanties in Europa voor 2026

Volkswagen vertegenwoordigt Amarok W600: Sport Puck-up die betere manoeuvreren in asfalt en een meer sportieve gevoel in de richting biedt

Volkswagen vertegenwoordigt Amarok W600: Sport Puck-up die betere manoeuvreren in asfalt en een meer sportieve gevoel in de richting biedt

Deze omstandigheden thuis trekken mieren aan, de meeste mensen negeren ze.

Deze omstandigheden thuis trekken mieren aan, de meeste mensen negeren ze.

2 juni Horoscoop dinsdag

2 juni Horoscoop dinsdag

Horoscoop vandaag. Wat hebben de sterren voor je voorspeld?

Horoscoop vandaag. Wat hebben de sterren voor je voorspeld?

Koop geen nieuwe gordijnen: Deze 5 minuten durende methode wordt weer wit als sneeuw

Koop geen nieuwe gordijnen: Deze 5 minuten durende methode wordt weer wit als sneeuw