Může srdeční choroby jíst vejce, a v jakém množství? Co studie říkají

Klíčem není vyhnout se vejcím, ale rovnováha a způsob, jakým vejce kombinují s ostatními potravinami, patří mezi nejkonzumativnější, nejdostupnější, výživné a víceúčelnější potraviny na světě. Jsou bohaté na vitamíny, esenciální aminokyseliny, kyselina listová, omga-3 mastné kyseliny, a minerály jako selenin a železo. Kromě toho [...]
Vejce patří mezi nejkonzumnější, nejdostupnější, výživné a víceúčelné potraviny na světě. Jsou bohaté na vitamíny, esenciální aminokyseliny, kyselina listová, omga-3 mastné kyseliny, a minerály jako selenin a železo. Navíc jsou vysoce kvalitním zdrojem bílkovin, které pomáhají regenerovat a budovat buňky.
Nicméně, vzhledem k obsahu cholesterolu a tuku, úloha vajec při jíst vysoký cholesterol nebo kardiovaskulární onemocnění i nadále je tématem.
Podle analýzy zveřejněné Mayo Clinic, mírná konzumace vajec do sedmi kusů týdně nezvyšuje riziko srdečních onemocnění nebo cév u zdravých lidí. Místo toho mohou být vejce součástí vyvážené stravy v kombinaci se zeleninou, integrálními obilovinami a zdravými tuky.
Dokonce i analýza zveřejněná v Národním institutu zdraví (NIH) uvádí, že ve většině případů mírná konzumace vajec není spojena se zvýšeným výskytem koronárních onemocnění, zatímco celková strava je bohatá na vlákniny a nenasytný tuk.
Naopak, jak zdůrazňuje Journal of the American College of Nutrition, spotřeba velkého množství, zejména více než 12 vajec týdně, může zvýšit riziko kardiovaskulárních problémů, zejména u osob s vysokou hladinou cholesterolu LDL (“colesterol”, uvádí Telegrafi. Periskop.
Řádné opatření
Desetiletá studie zveřejněná v Evropském věstníku o preventivní kardiologii v Řecku ukazuje, že jednotlivci, kteří snědli jedno až tři vejce týdně, měli nižší riziko srdečních chorob ve srovnání s těmi, kteří příliš nejedli nebo příliš nejedli. Tento výsledek, autoři psát, ukazuje, že zdraví závisí, ne na jediné dietě, ale na obecný způsob života a krmení.
Harvardská škola veřejného zdraví poukazuje na to, že vliv vajec na kardiovaskulární zdraví závisí do značné míry na potravinovém kontextu, například vejce jsou užitečná při výměně zpracovaného, ale méně příznivého masa, pokud je spojeno s potravinami bohatými na plný tuk.
Konec
Ve světle aktuálních dat zůstává modernizace a rozmanitost nejlepším receptem na zdraví srdce. Lidé se srdečními problémy nebo vysokým cholesterolem se nemusí zcela vyhýbat vejcům, ale musí konzumovat až 7 vajec týdně, kombinovat je s potravinami bohatými na vlákno, zeleninu a nenasytné tuky.
Tato dieta “pomáhá udržet hladiny cholesterolu pod kontrolou a zlepšuje celkové zdraví srdce, uvádí květen Clinic. ” /Periskop/











